Naar inhoud
0

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over onze service of over onze producten? Kijk of je vraag hier tussen staat zodat je weer verder kunt. 

Ja, al onze boilers worden geleverd met 3 tot 5 jaar garantie! Het eerste jaar ontvangt u garantie op het arbeidsloon en de onderdelen. Het 2e t/m het 3e jaar krijgt u garantie op de onderdelen bij boilers die 3 jaar garantie hebben. Het 2e t/m het 5e jaar krijgt u garantie op de onderdelen bij boilers die 5 jaar garantie hebben. U kunt de boiler bij ons brengen voor reparatie of wij komen op locatie. Wij zullen dan wel de voorrijkosten doorberekenen. Alle schade die aan de boiler is ontstaan door  bijvoorbeeld verstopping of verkalking, valt niet onder de garantie. Wanneer u in een kalkrijk gebied woont, dan adviseren wij een anti-kalkfilter te installeren.

 

Wij hanteren carry in garantie

De klant is verantwoordelijk voor het verzenden/transporteren van het apparaat, wanneer men gebruik wil maken van de garantie. Het apparaat wordt door de klant opgestuurd of gebracht, waarna het defect kosteloos (volgens de garantievoorwaarden) hersteld wordt. De verzendkosten zijn voor de klant.  

 

Let op! De factuur die u ontvangt bij uw bestelling is uw garantiebewijs.

Belangrijke voorwaarde voor uitvoering van de reparatie werkzaamheden op locatie door BoilerGarant  

  • De boiler dient op een goed bereikbare plek te hangen.

  • De boiler dient vrij te zijn van obstakels die de reparatie kunnen belemmeren.

  • Er moet bij de aansluitingen van de waterleidingen genoeg ruimte zijn om de boiler te kunnen aftappen indien noodzakelijk.

  • Er moet genoeg ruimte zijn bij de flens van de boiler om het element te kunnen verwijderen, de ruimte die hiervoor nodig is verschilt per type boiler/element (25 tot 40 cm)

  • De hoofdkraan moet ten alle tijde afgesloten kunnen worden of er moet een aparte afsluitkraan voor de boiler aanwezig zijn.

  • Er moet een goed bereikbare afvoerleiding binnen 2 meter vanaf de boiler aanwezig zijn om de boiler indien noodzakelijk af te tappen.

  • De boiler dient op een vakkundige wijze te zijn geïnstalleerd.

  • Indien er wordt geconstateerd dat de installatie onzorgvuldig en/of verkeerd is uitgevoerd, dan vervalt de fabrieksgarantie per direct.

  • Indien de installatie van de boiler niet is uitgevoerd volgens één van de bovenvermelde criteria, dan komen wij niet op locatie voor reparatie van de boiler. Er kan dan geen aanspraak op enige garantie worden gemaakt.


 

Als de boiler kapot is,  dan adviseren wij u  om eerst de foutmelding te bekijken. Wellicht valt het gemakkelijk op te lossen, indien er sprake van een technische storing is. Wanneer uw boiler bijvoorbeeld lekt, dan kunt u het beste een installateur bellen om er naar te laten kijken. Twijfelt u of dit nodig is? Neem dan gerust even contact met ons op. Wij adviseren u graag over wat de beste vervolgstappen zijn. 

Als de boiler kapot is, adviseren om eerst de foutmelding te bekijken. Wellicht valt het makkelijk op te lossen, indien er een technische storing is. Indien uw boiler bijvoorbeeld lekt, kunt u het best een installateur bellen om er naar te laten kijken. Twijfelt u of dit nodig is? Neem dan gerust even contact met ons op. Wij adviseren we je graag over wat de beste vervolgstappen zijn. 

“Heel goed verpakt en telefonisch goed geholpen aan een horizontale boiler”
Martin Lammers , Mijnsheerenland op KiyohKiyoh Logo
“Het uitzoeken van een boiler is een koud kunstje op de site en daarbij komt nog een vlotte levering. Top, ga zo door.”
G-J Suijkerbuijk , Nieuw-Vossemeer op KiyohKiyoh Logo
“Snel geleverd. Goede communicatie. Ook van de transporteur uitstekende service en communicatie. Laat ruim van tevoren weten wanneer er geleverd wordt.”
Mark Van Dijk , Woudrichem op KiyohKiyoh Logo
“Zoals je van een webshop mag verwachten”
Wim Van der Glas , Ter Apel op KiyohKiyoh Logo

Vragen of opmerkingen? Wij staan voor je klaar!

Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 - 17.00 uur.